Begin van het grote avontuur - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marcella Mooy - WaarBenJij.nu Begin van het grote avontuur - Reisverslag uit Accra, Ghana van Marcella Mooy - WaarBenJij.nu

Begin van het grote avontuur

Blijf op de hoogte en volg Marcella

01 September 2013 | Ghana, Accra

Ik wil nog voordat ik begin iedereen ontzettend bedanken voor alle lieve berichtjes, gesprekken, pep-up talks etc.

Na het meest lieve afscheid van mijn ouders, zussen en liefste vriendinnentjes, het het eindelijk zover! Die 7 uur in het vliegtuig is echt voorbij gevlogen, letterlijk en figuurlijk! In Accra aangekomen moesten Hilke en ik aardig lang wachten bij de douane en daarna bij de koffers. Op een gegeven moment waren we toch echt aardig zenuwachtig dat die niet meer kwam. Uiteindelijk toch gelukt en bepakt en bezakt naar de uitgang waar Sanne en Ramzy met het bordje Marcella & Vikie op ons stonden te wachten (wisten hilke's naam niet meer). Een chaotische en drukke eerste indruk bij het vliegveld maar gelukkig wel een taxi kunnen regelen. In de taxi kregen we te horen dat ze in de ghetto Nima wonen (mam en pap ik zit nu veilig in revalidatiecentrum en is niks gebeurt!!). s Ochtends was dat helemaal te zien toen we een wandeling door Nima kregen, dit was echt de eerste cultuurschok. Wordt je even op alle feiten gedrukt hoe goed je het thuis hebt! Maar als je kijkt naar gastvrijheid en gezelligheid kan je beter daar wonen want was zijn ze daar lief. De eerste nacht mochten we in een van de gezinnen huis slapen (wil niet weten waar zei geslapen hebben, waarschijnlijk ergens op de grond of buiten) waar een heerlijke ventilator ging. Want wat is het warm hier, en de ghanese vonden het zelfs koud...
Bij de lokale markt hebben we alle traditionele gerechten gegeten, die opzich goed te eten zijn. In de avond zijn we naar een traditioneel feest geweest met veel muziek, drum en dansende vrouwen. Hoe hun dansen dat kan je echt niet bijhouden. Ramzy en Sanne en hun 2 kids hebben echt ontzettend goed voor ons gezorgt, alles betaald en overal mee naar toe genomen! Was nu al een fantastisch begin.
Vandaag hebben we om 8 uur de trotro (bus met zo veel mogelijk mensen erin gestampt) genomen naar Nsawam waar we 8 weken verblijven in het revalidatiecentrum, eerste indruk daarvan is echt super mooi. Komt ook omdat we net de ghetto gewend waren waar je niks aan luxe hadden en nu is er de mogelijkheid om de wc te kunnen doorspoelen. Echt een heel mooi huisje waar het zeker goed vertoeven is om hier 8 weken te verblijven. De meeste kinderen en ouderen hebben we hier in het revalidatiecentrum al ontmoet, iedereen wil je naam weten en geeft je gelijk een hand en laat je alles zien. Zelfs al de lokale taal hier aan het oefenen. Morgen beginnen we echt dus vandaag nog even rustig aan doen.
Ik laat snel meer weten over de stage, hier alvast wat foto's
Liefss

ps, ik mis iedereen nu al!

• 01 September 2013 - 17:06

Justin:

Cellie,

Super spannend allemaal! Succes maar met name veel plezier in alle avonturen die je gaat beleven :D xx

• 01 September 2013 - 17:23

Annette Van Diepen:

Hallo Marcella,
    Je moeder heeft me er via Facebook op gewezen hoe we je reis/stage kunnen volgen.
    Goed te horen dat jullie, uiteindelijk, goed zijn aangekomen.
    Zo te lezen zijn jullie meteen ondergedompeld in de Ghanese cultuur.
    Geniet van je verblijf daar.
    Heel veel plezier en succes!
    Groetjes, Annette (van Diepen)

• 01 September 2013 - 18:01

Ans:

Hoi Hoi,

Gelukkig dat de reis is meegevallen!
    Leuk om wat van jou te lezen zo!!
    Wat zijn die mensen zwart daar!
    Leuke foto's trouwens!
    Dochter van vrienden van ons is ook 5 maanden in Ghana geweest dat plaatsje heet Wa!
    Wens jullie nog veel plezier toe in dat kleurrijke land!!
    Groetjes, Derk Jan en Ans

• 01 September 2013 - 21:08

Linsey:

Heey Lieve Cel!
    Klinkt nu al allemaal super leuk! Erg indrukwekkend allemaal. Mooi dat alles zo goed is verlopen en wat grappig al die kinderen die alles willen weten. Veel succes met je eerste stagedag morgen!
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

Kusjesss Lins

• 01 September 2013 - 23:17

Leontien:

Lieve cel! Super leuk om allemaal te lezen en foto's te zien :) Succes met je stage en geniet er lekker van! Kus Leo

• 02 September 2013 - 13:52

Bernadette:

Lieve cel!!! Goed om te lezen dat alles is goed gegaan!!! Heeel veel plezier! ! Xx

• 02 September 2013 - 23:03

Loussoe En Robinho:

Nohhh cool cellie! Wat een andere wereld daar zeg! Gelukkig dat je een mooi plekje hebt daar en iedereen lief is. Heel veel plezier nog! En ben benieuwd naar je eerste dag daar! Kusjes van ons

• 05 September 2013 - 00:58

Rick:

Hey! Leuk om je eerste verslagje te lezen, wát een avontuur zeg! En wat een gave foto's! Succes met je stage en ik kijk al uit naar je volgende verhaal! :) xx

• 09 September 2013 - 20:49

Marianne:

Hallo Marcella,

Fijn dat de reis goed gegaan is en dat je het zo naar je zin hebt.
    Groetjes Marianne van Concordia